Waldorf och 3 sprutor

Det blev inget IKEA idag. Idag blev det 3 i familjen som fick ta spruta istället. Det blev svin-vaccination för barnen. Stackarna fick varsinn spruta i varsitt lår. Men Anastasia ville hellre leka med sköterskans pussel och bilar än att ta spruta. Det blev många protester. Min oemoståndligt vackra man fick hålla fast henne och lungt berätta att "efter det här så får du glass eller choklad, vad du vill!" hon blev lite lugnare när hon hörde orden "glass och choklad". "KOKOLA"** han hon skrika och så stack sköterskan henne. PUH spruta nr 1. avklarad.
Med Michael gick det enklare men det är ju för att han är så liten och inte kan springa iväg från hemska droppande sprutor. Spruta nr 2 avklarad den med... Mina arma små barn.

Jaha, så vem fick den 3 e sprutan. Jo det var jag det. Jag råkar vara medlem i en hemlig klubb där alla måste ta sprutor varje gång dom äter något. Det är ingen rolig klubb, tror 99,9 procent av alla medlemmar helst skulle vilja hoppa av. Men siddu det går inte! Och inte känner man sig särskilt välkommen i klubben heller :( Jag blev välkomnad" in i diabetesklubben för ca 5 år sen. Skit-ensamt! Nåja, det kunde varit värre :) Har i alla fall LADA-diabetes. Orkar inte förklara hur den fungerar. Tur att google finns för den som vill läsa på ;)

Tog insulin sprutor ett bra tag men nu har jag inte behövt ta på ca 6 månader eftersom jag följer LCHF dieten och fortfarande har lite insulinproduktion kvar. Jag behöver bara ta spruta när jag äter något som innehåller kolhydrater.
Som IDAG! Idag åt jag waldorfsallad, i den finns äpple. Äpple = kolhydrater. = spruta för stackars mig. Men FAN det var det värt... ÅH! Åt den salladen för första gången i england då min svärmor gjorde den. Tror det är den godaste salladen som finns i hela världen. Förutom kycklingsallad då :)

Den är godare än den ser ut, LOVAR! :)


Jaha så vad har jag gjort mer idag. Jo just det. Jag decinficerade min hemska tvättmaskin IGEN. Hade tvättat barnens kläder och märkte att kläderna börjat lukta ruttet vatten igen. Skitjobbigt, så jag lät tvättmaskinen gå på 90 grader och droppade i en massa tea tree oil. Hade inte citronsyra hemma och har hört att tea tree oil ger samma effekt. Det återstår att se.
Men jag gillar tea tree oil. Det ska tydligen döda svamp och mögel. En gång hade vi glömt bort en bit bröd i skafferiet och bröded var helt grönt. Det stank mögel i hela skafferiet och då tog jag en blöt trasa med tea tree oil och torkade av i skafferiet och jag tror allt dog.


** kokola, barnspråk för choklad


Kommentarer
Postat av: tvoja sestra

Salladen ser jätte god ut.. gjorde du den själv??

2010-04-23 @ 14:37:12
Postat av: grejjt

Ja, den gjorde jag själv. Selleri, äpple, vindruvor och majonäs! NAJJS!

2010-04-23 @ 22:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0