Dr Bernstein thank you!!!

Har haft svårt att hitta snacks som en diabetiker/lchf-are kan äta och som påminner om chips.. Mitt sista försök var ju dipmix chipsen som blev lite väl salta.. Efter att ha bläddrat lite i min Diabetes Solution bok som förövrigt är en skitbra bok för diabetiker OCH LCHF-are eftersom den innehåller recept och kostråd för den som inte vill påverka sitt blodsocker... I princip kan man nog kalla Dr. Bernesteins diet för LCHF, de är i princip identiska.
Han har i alla fall ett enkelt recept som han kallar för cheese puffs..

man tar en/flera ostskivor som man lägger på bakplåtspapper i micron och låter dom bubbla  i två minuter på full effekt. Sen låter man dom svalna. Dom blir KRISPIGA som CHIPS och riktigt goda. Bernstein äter dom istället för mackor, har funkat för mig med ibland när jag haft bråttom. Men oftast äter jag dom som snacks och till frukost. Har brytit upp dom i mindre bitar och "dippat" i turkisk yoghurt med kryddor. NICE!


Sen kan jag också tipsa om att man kan göra varm choklad med osötad soyamjölk, cacaopulver, grädde och valfria sötningstabletter istället för med mjölk och socker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0