OJ!

Det var länge sedan jag skrev sist!
Vi har valt att låta Anastasia ta tidigt sommarlov för barnen blir heeeela tiden sjuka. Ena veckan är Anastasia sjuk och när hon blivit frisk så blir Michael sjuk. Himla trist och jobbigt. Redan efter första veckan hemma så är barnen helt friska och Michael är som förbytt. Från att inte vilja sova på hela nätterna så somnar han nu på kvällen och sover(!) hela natten. (TA I TRÄ) Så jag har lyckats minska på amningen ordentligt. Vissa nätter är förstås bättre än andra. Senast igår så vaknade han 1 och ville inte somna om.

Här är en av mina LCHF bakelser *stolt*
LCHF bakelse

SÅ GOD!
Botten: Krossade valnötter + osaltat smör + hermesetas lättströ
topping: vispad grädde, hermesetas strö + hallon


Sen gjorde jag en till variant
LCHF bakelse med amarulagrädde
krossade valnötter + smör + hermesetas lättströ
vispad grädde + några kapsyler amarula likör + hermesetas lättströ + kanel längst upp

I bakgrunden ser ni en av mina "ostmackor" testade att göra bröd med soyamjöl, visserligen lite kolhydrater men inte så ofantligt mycket som i vetemjöl...

low carb bröd med soyamjöl
riven ost + psylliumfrön + soyamjöl + en skvätt grädde + några ägg


slajsat och klart

Kommentarer
Postat av: Lussan

Du är så duktig i köket.

Skönt att barnen är friska.

2010-06-07 @ 21:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0