Lchf Chips


Testade att göra något som liknar chips resultatet blev väldigt salt... nästa gång tar jag en mildare ost, och kanske bara hälften av dipmixen. OM jag gör gör chipsen igen... Dipmixen innehåller kolhydrater men det är så liten mängd pulver och det höjde inte mitt blodsocker nämnvärt. I och för sig så orkade jag inte äta särskilt många bitar heller :)

Lchf chips low carb chips

400 g riven ost
en påse dipmix (i mitt fall dill och gräslök)

blanda ingredienserna, häll små tunna "högar" av osblandningen med en tesked låt smälta i ugnen på 200 grader, när chipsen börjar se klara ut, stäng av spisen men låt dom torka inne i spisen ett tag till. Då blir dom krispiga.




Kommentarer
Postat av: Lussan

Ja, cocostopparna var goda. :-)

Och R tyckte om LCHF-chipsen.

Vi smakade för övrigt den där LC-hamburgaren på Max för några dagar sedan, den var helt okej.

2010-05-08 @ 11:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0