Frisk

Idag kan jag nog med säkerhet säga att jag är frisk. Min man är på fågelskådning igen, själv den här gången. Vet inte hur länge han ska vara borta men troligen tills det är dags att hämta på dagis igen.
Jag har precis avslutat en väldigt ohälsosam frukost.
Jag drömmer underliga drömmar varje natt nu. Inatt drömde jag att det var dags att föda men att det var någon sorts kollektiv igångsättning av förlossningen för en massa mammor samtidigt. Vissa fick kejsarsnitt. När det var min tur så visste dom inte om dom skulle göra en igångsättning eller kejsarsnitt. Jag var helt förvirrad och ensam. Jag hade tappat bort min mobil och sa "Men hur ska jag få tag på min man och berätta när allting är klart?" Dom tyckte att jag skulle gå och leta efter min mobil. Så jag gick runt på sjukhuset och letade, medan alla andra mammor fick föda sina barn på rullande band. En gick in i förlossningsrummet och rullades efter ett ögonblick ut på en sjukhussäng med en bebis på armen, två sekunder senare gick en annan in. Alla verkade så glada, inte ett dugg nervösa eller rädda. I drömmen var jag superstressad och rädd och förstod inte varför det måste gå så fort, jag ville inte föda på 2 minuter...  Vet inte om det beror på att jag kollade på nått program igår där dom utförde ett kejsarsnitt och bebisen kom ut så fort, varken mamman eller pappan hann blinka. Plötsligt var bebisen bara där.
På tal om det, min barnmorska ringde idag och hon vill att vi ska boka tid för vändningsförsök. Jag önskar att flickan ville vända sig neråt själv. Ser inte fram emot att bli klämd på magen och tänk om det inte fungerar? Jag vill inte göra kejsarsnitt men inte heller föda ett barn som ligger i sätesbjudning. Är så rädd för komplikationer. Och två barn under 3,5 år hemma redan och en man som är superkänslig för stress. Jag kommer inte vara till någon hjälp alls om jag har ett sår på magen som måste läka. Hur ska jag kunna sköta om allt och alla. Jag hoppas verkligen att hon vänder sig neråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0