Hej

Har haft en trevlig helg, lördagen var jag med mamma i stan och kollade runt i affärer och så proppade vi magarna fulla med kinesmat. Det var trevligt. Jag fick ett par nya skor eftersom mina fötter svullnat upp så mycket att jag inte längre kan ha mina vanliga sommarskor. Har gått runt i gummistövlar ett bra tag nu så det kändes som en riktig lättnad att få på sig lätta sommarskor. Mamma är så snäll. Hon köpte även påskägg och lösgodis som hon ska överrraska barnen med på påskafton.
Söndagen gick mamma och jag en medellång promenad med ungarna. Det var så varmt och soligt. Ungarna och mamma var på gott humör men jag var grinig. Jag lyckades även med att ramla i lekparken med Michael i famnen, som tur var landade jag på knäna och inte på magen. Michael blev inte ens rädd, han bara reste sig upp efteråt som om inget hade hänt och lekte vidare. Odramatiskt men ändå läskigt när man väl flög genom luften....
Efteråt gick vi hem till mamma och åt kotletter med broccoli och sallad. Min man hade varit och fågelskådat hela dagen, mamma hade tvättid vid sju så maken fick komma och hjälpa till att få hem barnen och mig :) Som tur var hade han kommit hem från fågelrundan någon halvtimme tidigare.
Båda barnen var trötta efter promenaden och eskapaderna så dom somnade rätt fort och även jag kollapsade i säng. Var fortfarande megatrött på morgonen så maken gav mig sovmorgon och tog ungarna till dagis själv. Så snällt och tydligen gick dom hela vägen dit utan för mycket gnat.

Idag var det meningen att jag skulle städa eller göra något produktivt, det enda jag hann med var att läsa någon sida ur min gravidbok, fylla en tvättmaskin och äta två äpplen innan jag var så trött att jag behövde en tupplur igen.
Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon måste jag nog sätta igång med att tvätta bebiskläder och packa BB väskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0