Kräksjuka

Kräksjukan fann familjen C-son igen. Vi hade en släng i februari som ledde till sjukhusvistelse för mig. Den här gången slapp jag det som tur var men kräksjukan var 100 gånger värre den här gången.
Först var Michael sjuk i två dagar. Sen blev jag sjuk, sov och sov för att dagen efter monsterspy. Dagen efter sov jag hela tiden igen, så fort jag ställde mig upp så blev jag snurrig och illamående. Då var det dags för Anastasia att blir sjuk. Dagen efter det trodde jag att jag var frisk men kände mig fortfarande svag. Dagen efter det så trodde jag på allvar att jag var frisk och lagade en god pasta rigatoni i ugnen. Medan jag lagade maten så var jag så himla hungrig och trodde att det var därför jag kände mig illamående. När maten var klar så satte vi oss på soffan jag och maken och började äta, men ju mer jag åt desto konstigare kände jag mig. Maten smakade inte som jag förväntat mig att den skulle smaka och självklart hade jag pumpat i mig en massa insulin för jag var sääääker på att jag var frisk igen. Men nej, nej, självklart spydde jag upp alltihop. Dags för rond två. Fyfan vad det sög. Så jag, pappsen och Anastasia fick sitta på soffan halva natten, Anastasia spydde med jämna mellanrum och var jättetörstig och hungrig medan jag fick sleva i mig socker och hoppas på att inte spy igen. Pappis skrev ner mitt blodsocker varje kvart. Usch!!!!
Tillslut var "faran över" och pappa och dotter gick och la sig i hennes sovrum medan jag gick in till Michael och vårat sovrum och somnade med en spyhink i beredskap. Detta var måndag. Så Anastasia har varit sjuk sedan lördag, jag sedan fredag. Men nu tror jag (SPOTT, SPOTT, TVI, TVI, TA I TRÄ) att vi kanske händelsevis råkar vara återställda. Anastasia är lite mer dämpad än vanligt men annars har hon inte spytt något mer sedan igår.
Pasta rigatonin har väntat på mig i kylskåpet sedan måndag kväll så idag kanske jag vågar äta en andra portion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0