snö :)

Idag var det ett tunt täcke av snö på marken när vi kom ut. Men solen sken och det blåste inte, vilket det gjort den senaste veckan. När det blåser så känns det så mycket kallare. Så det blev en trevlig promenad till dagis imorse. Båda satt i vagnen för vi hade lite bråttom. Pappa C-son ska på fågelskådning med en förhoppningsvis nyfunnen vän som verkar dela alla hans intressen. Killen är från Irland vilket uppskattas av min man eftersom han envisas med att fortsätta tala sitt modersmål trots år i Sverige... Killen gillar även att skissa och måla, gör fina tavlor, riktigt duktig. Och så fiskar han. Sen har han samma kamera som min man och tar foton av fåglarna. Så jag hoppas och tror att dom kommer att komma bra överens.
Han har fågelskådat några gånger nu och verkar på bättre humör än på länge, sist var han ute med Lussans man. Dom stack runt 4 på morgonen (tror jag, jag sov) och var ute tills runt tio. Resten av dagen var han jätteglad och pigg, förutom när jag började rulla köttbullar och han ville kolla på Formel 1 och ungarna använde TV-n som klätterställning. Men jag är nöjd att han har vänner nu. Lussans man är en så chysst och positiv människa. Han är bra medicin för alla som kommer i hans närhet. Undrar om han vet det? Jag hoppas folk säger det till honom ibland. Men hur säger man egentligen nått sånt utan att verka vrickad... Nåja...
Helgen har jag inte så många minnen ifrån. Kan skylla på gravidhjärnan. Men om jag tänker efter lite extra, så minns jag att vi handlade på Willys för första gången på länge.
Vi hade storkok och ungarna fick prova att äta glass. Eller "Glash" som dom säger...

Kommentarer
Postat av: Lussan

Jag brukar säga till honom med jämna mellanrum att han är snäll för det tycker jag verkligen att han är. Snällare än mig iaf.

Hoppas vi syns snart.

2011-04-01 @ 07:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0