Hellowww

Idag är jag så trött, så trött. Alltså är allting som det brukar vara. Magen spänner. När jag kollade på kalendern idag och räknade hur många veckor det är kvar till beräknad förlossning så ställde min man sig bakom mig. Han blev jätteförvånad över att det är ca 5-7 veckor kvar. "Du är ju jättestor" sa han. Hmmm... Det sa även en av pedagogerna på Michaels avdelning. "Är det verkligen så lång tid kvar, jag trodde du hade mycket kortare tid kvar. Du är ju så stor" Hmmm... hm... hmmm... Vad svarar man på det :/
Inte så att jag blir förolämpad, snarare lite förvirrad och fundersam. Hur ska en kvinna som har sju veckor kvar till förlossningen se ut egentligen? Man går ju inte precis runt och är platt fram till den 9-e månaden. Magen är ju nästan färdigväxt. Förresten är ju det beräknade förlossningsdatumet bara på ett ungefär, man kan föda två veckor innan eller två veckor efter beräknad förlossning.
Imorgon ska jag på tillväxtultraljud för att se hur barnet vuxit. Det ska bli spännande, men är lite nervös inför det. Jag hoppas att allt ser bra ut. Jag ska även träffa min kära barnmorska och Läkare. Har inte träffat dom på länge, har faktiskt saknat dom lite. Speciellt min barnmorska, hon är en så fin person. Hon valde verkligen rätt yrke.
Efteråt ska jag åka till min syster, ska äntligen få se hennes lägenhet. Har aldrig varit där, mamma ska också komma och förhoppningsvis ska vi gå på restaurang. Det ska bli kul, tre tjejjor ute på vift.
Vi var ute en snabbis idag och träffade Lussan med familj. Anastasia blev överlycklig när hon fick höra att vi skulle träffa Veron och Celia. Hon hade superbråttom att få på sig sina ytterkläder. De lekte fint tillsammans och Anastasia pratade med Celia och ropade hennes namn. Det var så skönt att se henne vara sig själv med ett annat barn. Hon har egentligen inga vänner utanför dagis. Michael och Veron var inte särskillt intresserade av varandra, men dom är båda fortfarande i utforskarstadiet av sina liv och lekparken var ett enda stort forskningsprojekt.
Klockan är nu 9 så jag tror jag ska börja dra mig tillbaka. Känner en begynnande huvudvärk ska nog försöka somna innan den tar över helt.
God natt planeten Tellus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0